Super Bowlil oli vähe sotsiaalset närvi puudutavaid reklaame

Pühapäeval, 3. veebruaril toimus USA televisiooni tippsündmus ehk Super Bowl. See on koht, kus turundajad näitavad, milleks nad suutelised on ja publiku ette tuuakse aasta kõige kallimad reklaamid.

Tänavusel Super Bowlil maksis reklaami näitamine rekordilised 5,25 miljonit dollarit 30 sekundi eest ja telekanal CBS kasseeris 53 reklaami eest kokku 482 miljonit USD. Spordisündmust vaatas rohkem kui 110 miljonit inimest.

Valisin teiste seast välja mõned reklaamid, mis mitmekesisuse teemat puudutavad:

Microsoft. When everybody plays, we all win:

Serena Williams ja tutvumisäpp Bumble:

Google. 100 billion words:

Üldiselt oli väärtustest kõnelevaid, sotsiaalset närvi puudutavaid reklaame tänavu Super Bowli reklaamipausides vähe. Ilmselt arvasid reklaamijad, et spordivõistlust vaatavad inimesed tahavad ka vaheajal näha vaid meelelahutust.

Loe, mida arvasid Eesti reklaamieksperdid Super Bowli tänavusest tasemest: “Roboteid Super Bowli reklaamides megapalju, kaelasünti mängivaid merineitseid ja tuvitiibadega ponisid lubamatult vähe”.

Silja Oja
Inimõiguste Keskus

#mitmekesisus